Kui “Tere tulemast” ütlemisest saab tõeline kliendikogemus

Pole mingi uudis, et käes on suurte muutuste aeg ja kaubandus ei ole mingi erand. Emotsiooniost on eilne päev. Kliendid teevad aina läbimõeldumaid otsuseid, ootus on kiirele ja kvaliteetsele klienditeenindusele ning hinnatakse kõrgelt personaalset lähenemist. Tagamaks ettevõtte müügiedu, tuleb lisaks pidevatele uutele lahendustele ja värsketele ideedele kohaneda ka kliendi muutuva käitumisega. Ainuüksi “Tere” ütlemisest enam ei piisa.


Kui “Tere” ütlemisest saab “Tere tulemast”

iDeali salongide teenindus on alati olnud pigem konsulteeriva kui “karbimüügile” orienteeritud lähenemisega, kus teenindusstandardite keskmes on kliendile pühendumine ja kuulamisoskus, Apple'i toodete ekspertiis ja turvatunde loomine. Muutuvast kliendikäitumisest lähtuvalt, oleme iDealis paaril viimasel aastal pööranud erilist tähelepanu kliendikogemuse parandamisele ja teeninduse kvaliteedi tõstmisele. “Tere” on muutunud “Tere tulemast” – kogemuseks ning kus tänulikkus ja siiras huvi kliendi vastu on saanud loomulikuks osaks igas müügietapis. Meie kogutud klienditagasiside näitab, et see on andnud oodatud tulemuse ja rahulolu on aasta-aastalt tõusnud 1-2 protsendipunkti. 2024 aasta lõpetasime 85% rahuloluhinnanguga, mis põhines 5000+ positiivse kliendi tagasisidel. Peamiste märksõnadena toodi klientide poolt välja kiirus, viisakus, arusaadav ja selge kommunikatsioon ning kvaliteetne teenindus.


Suhtlemisoskus on siin, et jääda

Z-generatsiooni töötajad, kes on kasvanud üles sotsiaalmeedia ja nutiseadmete keskel, toovad teenindusse uue suhtumise – nad eelistavad autentsust, kiirust ja paindlikkust ning ootavad ka tööandjatelt rohkem kui kunagi varem. Klienditeenindaja roll ei ole ammu enam kassapidaja ega kauba pakkija. Tuleb olla nii psühholoog, müügimees, läbirääkija, tehnoloogiaekspert, sõber, kolleeg, näitleja ja õpetaja. Meie ettevõttes on üle 50% töötajatest Z-generatsiooni esindajaid. Seetõttu on meile oluline, et uute töötajate sisseelamis- jm. koolitusprogrammid oleksid kaasajastatud ja toetaksid ka noorte ootusi tööle asumisel. Kui varasemalt otsisime oma meeskonda peamiselt tehnoloogiahuvilisi inimesi, siis aina olulisemaks muutuvad head suhtlemisoskused, empaatia ja siiras soov kliente aidata. Vastavalt sellele oleme kaasajastanud ka oma koolitusmaterjale ja suuname oma töötajaid eelkõige iseseisvale õppele läbi erinevate digikeskkondade. Ootuspäraselt oleme kaalunud ka erinevaid AI põhiseid lahendusi, kuid hea balanss tehnoloogia ja inimeste vahel on hetkel toonud meile oodatud edu.


Iga külastaja on tähtis

Tehnoloogia areneb meeletu kiirusega ja AI-lahendused muutuvad igapäevaseks, kuid lõppkokkuvõttes jääb kaubanduses edu võtmeks siiski inimlik kontakt. Seda mõtet ja teadmist proovime jätkuvalt iDealis rõhutada ja oma igapäevases töös rakendada. Iga külastaja on tähtis - ka siis, kui ta täna meilt midagi ei osta!

Tere tulemast iDeali salongi!